2010.

Om tolv dagar fyller jag år! Yes, behövde bara påminna er om det.
Idag har jag först varit hos pappa, vi körde skoter och sedan bar det av till farmor och farfar. Där sa jag hejdå till släkten, sedan for jag till stan. När jag kom hem fixade jag mig och åt middag med mamma, Krister & storebror. När vi hade sett grevinnan & betjänten skjutsade K mig till Elli. Vi satt mest inne till en början, pratade, skrattade och gjorde allt möjligt. Men när klockan närmade sig 00 drog vi ut, men just innan det pratade vi med Ebba. Så hon kom också. När klockan var tolv tittade vi på alla raketer som fyllde himlen med ljus & sedan gick vi till Ebba. När klockan var cirka ett har jag för mig, så gick jag och Elli hem till henne. Strax därpå for jag hem.

Nu känns det bara så himla konstigt att det är första januari år 2010. Förut har man ju kunnat säga noll-nio/noll-åtta osv. nu kommer man säga fel hela tiden, det kommer bli: noll-tio. Fast det låter ju bara sjukt, men man vänjer väl sig med att bara säga tio. Egentligen är det skönt med ett nytt år, nu har man nya chanser, oftast glömmer man det förflutna, det dåliga och besvärliga, det är nu man ska blicka framåt. Vi är unga och behöver inte bete oss som vuxna, vi har hela livet framför oss. Varför krångla till det redan nu?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0