en julig afton.

Idag är dagen de flesta väntat på, dagen med stort D, julafton. Jag kan inte förneka att även jag har varit under granen och klämt och kännt, men det är de som hör till julen. Trots att jag har mina föraningar om vad som komma skall så kan ja inte förneka att ja fortfarande undrar och längtar litegrann. Julafton kommer alltid bringa fram barnet inom oss, och det är härligt. Har inte haft någon julkänsla iår, inte heller förra året eller året innan det. Håller vi på att bli vuxna? Sen sist jag besökte er så har jag avslutat en termin, varit i haparanda med en fin kille och besökt hans familj i överkalix. Har även varit på stan bland vårt stora utbud, skämt och sido, och inhandlat diverse nödvändigheter. Jag jobbade i fredags och i lördags var de släktträff hemma hos oss. Den var fin även fast jag var där i knappt två timmar och sedan for till porjus med en drös människor för att skrämma upp oss själva på ett barnhem vi aldrig hittade, men resan var ju kul. Jag förmodar att halva sverige satt och spelade bingolotto uppesittarkväll igår, precis som jag. Jag vann ingenting men farfar vann en nyårslott, så himla fint att sitta där med fina släkten och spela precis som alla år förr. Nu ska jag kliva upp och äta frukost med de resterande överlevarna från jordens undergång som aldrig skedde i fredags, och sen invänta julmat, kalle anka och julklappar. Ha en riktigt god jul, mina få men trogna läsare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0