Rolig Torsdag :)

Hej på dig som läser

Dagen har varit bra faktiskt.  Alltså, för att vara första dagen efter lovet  :)   Den började med att på natten försökte jag sova, det gick ju inte så bra det. Men jag tror inte att det går att sova så mycket sista natten på lovet. Man vet att man borde sova. Och klockan bara tickar & tickar. Sen på morgonen så vaknade jag 5:15. Klockan var ställd på 5:45.  Så den där sista halvtimmen kunde jag inte alls sova. Sen när klockan väl var kvart i 6, så klev jag upp. Jag frös lite grann. Så jag tog på mig kläderna på direkten. Sedan tog jag hela min packning ner på nedervåningen. Där hade pappa tagit fram lite fika å sånt. Jag satte ner min plattång och sminket på en stol, sen gick jag och fikade. Jag åt någon macka, sedan plockade jag undan. Jag tog med mig min packning till en stor spegel som vi har i hallen. Jag sminkade mig och plattande håret. Sedan tog jag på mig smycken, jag upptäckte då att mitt fina svarta halsband hade gått sönder. Så då tog jag mitt silvriga istället. Efter att jag stått framför spegeln och fixat mitt utseende, så gick jag in på toaletten å borstade tänderna. När jag var klar med det så kom min farfar å hämtade mig å lillasyster. Han körde oss till bussen, för det var typ -30 utomhus. När vi klev på bussen som gick 7:05 så försökte jag sova. Men inte där heller kunde jag sova. Det var som omöjligt den här dagen (men jag hoppas att jag kan sova bättre inatt.) När jag kom till skolan, så tog jag fram min penna & mitt sudd. Jag & mina klasskompisar stod å pratade ute i korridoren, sedan gick vi till lektionen. Vi bara pratade på fysiken, om rymden och sånt tjafs. Efter fysiken hade vi mattematik, och efter matten hade vi biologi. Där hade vi skitskojj. Jag och Ellinor höll på att skratta igenom hela lektionen. Det enda vi skulle göra på den lektionen var att träna inför provet som blir på torsdag nästa vecka. Efter biologin hade vi lunch. Det var äcklig köttfärssås med mackaroner. Så jag åt bara mackaronerna. Efter SO:n som var efter lunchen så hade vi engelska. Den var också jätte kul :)  Sedan slutade vi, då gick jag hem till Jossan, och Angelika följde också med. Vi satt å pratade en stund, sedan velade jag kolla på hennes Ipod Touch, som hon fick i julklapp. Sedan var jag tvungen att hjälpa henne att sätta in musik på den också. Efter det ringde jag till mamma, som tur var, så var hon på konsum. Så då kunde hon komma och hämta mig innan hon åkte hem. När jag kom hem så gjorde jag inte så värst mycket. Jag hann bara vara där ett tag, för sen kom pappa. Nu har jag hunnit äta och sitta på datorn. Men nu ska jag nog fortsätta skriva med mina kompisar.

Jag idag    Jag idag        Ellinor & Angelika påväg till pressbyrån  ;)    Jag, Frida & Josefin påväg till pressbyrån  ;)

Ha det bäst



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0