Gymnasieval

Fan att det ska vara så svårt, vet varken ut eller in. Allt jag fått för mig för tillfället är då att jag ska gå teknik, men vettefan vad man gör där. Det är väl bara nått jag intalat mig att jag ska göra. Men nu blev jag helt plötsligt sjukt sugen på att gå estet, men det finns bara i Kiruna och i Luleå närmast. Och jag verkligen hatar Kiruna, så isåfall blir det Luleå. Man ska ju välja en linje man tycker är rolig, och jag verkligen älskar estet och hade definitivt gått den om man kunde läsa vidare till något annat efterråt. För jag vill inte sluta som musiklärare eller nån dålig dansare till exempel. Jag vill ha den möjligheten att jag kan läsa vidare till något annat efterråt, som tex ingenjör av nå slag. Men det kan jag inte om jag går estet. Så jag vet varken ut eller in. Och om jag flyttar till Luleå så flyttar jag ifrån alla mina vänner, vet inte om jag skulle klara det.. Men jag ser ju hur jag gör. Men kanske måste bestämma mig snart. Måste då boka tid med syon när skolan börjar igen.


Kommentarer
MADDE

om du vill bli ingenjör senare så ska du ju gå teknik :) de kommer ju finnas möjlighet att gå ett fjärde år på teknik, där man utbildar sig till en lite "mindre" ingenjör av något slag :)

2011-01-05 @ 18:33:43
URL: http://mjaaaow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0